Rebekah Brooks została we wtorek uniewinniona ws. afery podsłuchowej

Prawa ręka Ruperta Murdocha i była dyrektor wykonawcza koncernu prasowego News International Rebekah Brooks została we wtorek uniewinniona w sprawie tzw. afery podsłuchowej. Za winnego uznano natomiast redaktora naczelnego „News of the World” i „The Sun” Andy’ego Coulsona. Ujawniona w 2011 roku afera doprowadziła do zamknięcia brytyjskiego tabloidu. Afera podsłuchowa ma wiele wątków. Najważniejsze z nich dotyczą zlecania hakerskich włamań do skrzynek głosowych osobistości życia publicznego, celebrytów i ofiar głośnych przestępstw i ich rodzin oraz opłacania funkcjonariuszy i urzędników państwowych w zamian za poufne informacje. Żródło info i foto: tvn24.pl

Rebekah Brooks nie wiedziała o 90 tys. funtów dla detektywa

Rebekah Brooks, była szefowa brytyjskiej gałęzi koncernu prasowego Ruperta Murdocha, a wcześniej redaktor naczelna „News Of The World” i największego dziennika na Wyspach, „The Sun”, zeznała w sądzie, że nie wiedziała o opłacaniu przez gazetę detektywa, który podsłuchiwał znane osoby. Była redaktor naczelna zamkniętego już brytyjskiego tabloidu Rebekah Brooks jest oskarżona w toczącym się w Londynie procesie siedmiorga redaktorów, dziennikarzy i współpracowników „News Of The World”. Brooks broni się przed kilkoma zarzutami: o nadużycia dziennikarskie, korupcję i ukrywanie dowodów przed wymiarem sprawiedliwości. Wczoraj zeznała w sądzie, że nie wiedziała, jaką drogą jej gazety zdobywały najbardziej intymne informacje o celebrytach i innych interesujących je osobach. Żródło info i foto: rp.pl

Afera podsłuchowa: oskarżeni przed sądem.

W Londynie rozpocznie się dziś proces ośmiu osób oskarżonych w związku z tzw. aferą podsłuchową w Wielkiej Brytanii. Są wśród nich m.in. Rebekah Brooks i Andy Coulson – byli redaktorzy naczelni tabloidów „Sun” i „The News of the World” należących do koncernu medialnego News Corp. Ruperta Murdocha. Skandal „News of the World” – do 2011 r. najbardziej poczytnego tytułu w Wielkiej Brytanii – rozlał się na inne brytyjskie media w lipcu ubiegłego roku, gdy okazało się, że w 2002 r. dziennikarze tabloidu włamali się do skrzynki pocztowej 13-letniej Milly Dowler. Żródło info i foto: tvn24.pl

Rebekah Brooks nie przyznaje się do podsłuchiwania

Przed sądem w Londynie stanęła Rebekah Brooks – główna podejrzana w skandalu prasowym, który dwa lata temu wstrząsnął brytyjską prasą koncernu Ruperta Murdocha. Ciążą na niej zarzuty włamań do skrzynek głosowych telefonów komórkowych, spisku korupcyjnego i próby oszukania wymiaru sprawiedliwości. Rebekah Brooks nie stanęła przed sądem sama. Wraz z nią oskarżeni są jej mąż, sekretarka i kierowca oraz dwóch redaktorów i reporter zlikwidowanej gazety „News Of The World”, szef ochrony koncernu News International i jeden z jego pracowników. Nie na wszystkich ciążą te same trzy zarzuty. Część jest oskarżonych jedynie o pomoc w próbie ukrycia dokumentów i komputerów koncernu przed policją. Brooks nie przyznała się do winy i sędzia odroczył rozprawę. Podsądni będą odpowiadać z wolnej stopy. Żródło info i foto: Dziennik.pl

Wielka Brytania: sześciu dziennikarzy zatrzymanych za podsłuchy

W Wielkiej Brytanii zatrzymano sześcioro kolejnych dziennikarzy nieistniejącej już gazety Ruperta Murdocha „News of the World”. To kolejni podejrzani o hakerskie włamania do poczty głosowej osób interesujących redakcję. Śledztwo obejmuje lata 2005-2006. Chodzi o nowe przypadki podsłuchów, niezwiązane z dotychczasowym dochodzeniem. Większość zatrzymanych mieszka w Londynie. Najmłodsza osoba ma 33 lata, a najstarsza – 46. Przesłuchania koncentrują się na podejrzeniu spisku przestępczego, który łamał wprowadzone 16 lat temu przepisy o ochronie prywatności. Macierzysty holding medialny gazet Murdocha – News International – potwierdził, że co najmniej dwie zatrzymane osoby pracują teraz w dzienniku „The Sun”. Żródło info i foto: Dziennik.pl

Afera podsłuchowa objęła grupę Mirror Newspapers

Czworo osób, w tym były trener reprezentacji Anglii Sven-Goran Eriksson wystąpiło z sądowymi pozwami przeciwko grupie MGN (Mirror Group Newspapers), wydawcy tabloidów „Daily Mirror” i „The People”, oskarżając ją o włamania do skrzynek głosowych. Dotychczas afera podsłuchowa koncentrowała się wokół nieukazującego się już tabloidu „News of the Word” (NotW) wchodzącego w skład grupy wydawniczej News International (NI) należącej do koncernu medialnego Ruperta Murdocha. W tej sprawie toczą się trzy osobne śledztwa policyjne i postępowanie przed komisją lorda Levesona, która bada etykę mediów i ich kontakty z politykami. News International wypłacił już ok. 224 mln funtów w formie odszkodowań dla ofiar podsłuchu, z reguły w drodze ugody pozasądowej. Przed sądem rozpoczął się proces byłej redaktor naczelnej NotW i „The Sun” Rebeki Brooks. Żródło info i foto: TVP.info

Premier Wielkiej Brytanii zeznaje w związku z aferą podsłuchową

David Cameron złoży zeznania w związku z aferą podsłuchową mediów koncernu Ruperta Murdocha. Cameron będzie prawdopodobnie przepytywany o znajomość z Rebeką Brooks. Była naczelna „News of the world” miała otrzymać sms-a od premiera z wyrazami otuchy, tuż przed ustąpieniem z funkcji kierowniczej w koncernie News International. Premier zapewne usłyszy także pytania o swego b. doradcę, Andy’ego Coulsona, który przyszedł do sztabu konserwatystów, chociaż w samym środku afery podsłuchowej był redaktorem „News of The World”. W marcu Cameron przyznał, że jeździł na policyjnej klaczy wypożyczonej Brooks przez Scotland Yard. Inną osobą, o która będzie wypytywany Cameron, jest inny były naczelny gazety Andy Coulson. Był on też doradcą premiera, a pod koniec maja został aresztowany pod zarzutem złożenia fałszywych zeznań w 2010 roku. Żródło info i foto: wp.pl

Rebekah Brooks zatrzymana w związku z aferą podsłuchową

Brytyjska policja zatrzymała sześć osób w związku z „aferą podsłuchową” w brukowcach należących do medialnego magnata Ruperta Murdocha. Chodzi o nieistniejący już „News of the World” oraz „The Sun”. Wśród zatrzymanych są była redaktor naczelna jednej z gazet Rebekah Brooks oraz jej mąż – podał „Guardian”. Rebekah Brooks, bliska współpracownica Ruperta Murdocha, pełniła m.in. funkcję dyrektor wykonawczej News International – filii koncernu Murdocha – oraz redaktor naczelnej „The Sun”. W związku ze śledztwem w sprawie skandalu podsłuchowego i korupcji Brooks była już raz zatrzymana, w lipcu zeszłego roku; później została zwolniona za kaucją. Pozostałych pięć osób nie było wcześniej zatrzymanych. Żródło info i foto: RMF24.pl

Kolejne zatrzymania w związku z aferą podsłuchową

Brytyjska policja zatrzymała we wtorek sześć osób w związku z tzw. aferą podsłuchową, u której źródeł znajduje się nieukazujący się już tabloid „News of the World” koncernu medialnego Ruperta Murdocha. Kobieta i pięciu mężczyzn, podejrzewanych o spiskowanie w celu utrudnienia działań wymiaru sprawiedliwości, zatrzymano we wczesnych godzinach rannych w ich mieszkaniach w różnych częściach Anglii; ich mieszkania są przeszukiwane – poinformowała policja metropolitalna. Aresztowaną kobietę określono jako 43-latkę zamieszkałą w hrabstwie Oxfordshire. Agencja Reuters zauważa, że opis ten pasuje do byłej dyrektor wykonawczej News International Rebeki Brooks. Rzecznik Brooks nie na razie nie potwierdził jej zatrzymania. Żródło info i foto: rp.pl

Rupert Murdoch mści się na Londynie

Nowa gazeta medialnego magnata „The Sun on Sunday” flirtuje ze szkockimi nacjonalistami. Rupert Murdoch, który został niedawno upokorzony przesłuchaniem przed komisją parlamentarną w związku z aferą podsłuchową, ma wreszcie powody do zadowolenia. Jego nowa, niedzielna gazeta „The Sun on Sunday” sprzedała się w rekordowym nakładzie 3,26 mln egzemplarzy, deklasując konkurencję. Zanotowała też niezły wynik w Szkocji, gdzie ma osobne wydanie. I może posłużyć magnatowi do zemsty na brytyjskich elitach, wspierając niepodległość Szkocji.
– „Szkocka Partia Narodowa argumentowała, że wszystkie gazety są przeciw niepodległości. Nacjonaliści chcieli nawet wydawać własną gazetę, więc poparcie ze strony „The Sun on Sunday” miałoby dla nich ogromne znaczenie” – mówi „Rz” szkocki politolog dr Paul Cairney. Żródło info i foto: rp.pl